Верховна Рада ухвалила Закон про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях
Новини

Україна воює з Росією протягом кількох століть, і ніколи не мала відваги сказати, що Росія — ворог і окупант. Можливо, через сто років це буде єдине рішення, завдяки якому згадуватимуть парламент цього скликання. Відтепер юридична відповідальність за шкоду, яка заподіяна окупацією, чітко прописана в цьому законопроекті. Залежним нардепам не вдалося викинути слово «Росія» та не вдалося провалити правку, що юридична відповідальність за завдану агресію і шкоду перекладається на Російську Федерацію».

Ціна правди: 

  1. Вцьому законі одночасно є запровадження антиконституційних повноважень для Президента і це — загроза кожному громадянину, свободі кожної людини в Україні.
  2. Люди повинні розуміти, що сьогодні парламент проголосував за те, що Президент може без згоди Верховної Ради вивести війська на Майдан, якщо йому цього захочеться — у мирний час і на всій території держави він зможе без згоди парламенту застосовувати Збройні сили України. В історії тирани завжди мають спокусу застосувати збройні сили не лише для відсічі зовнішньої агресії, але й проти власного народу. Тому головна функція парламентів в демократії, контролювати, щоб верховний головнокомандувач не застосовував війська проти свого народу. Віктору Януковичу не один раз радили протягом 2013-2014 років застосувати збройні сили України проти власного народу, проти придушення повстання, яке було в Києві. І це не було зроблено через одну причину — бо той Парламент попередньої каденції не мав більшості для такого рішення.
  3. Відтепер Президент зобовязаний визначити  визначати межі окупованих територій. Якщо президент прийме таке рішення — він порушить Конституцію, якщо ні — обовязок, визначений законом.
  4. Невідомо, що таке «об’єднані сили» і хто буде їхнім командувачем.
  5. Об’єднаний оперативний штаб, який має бути створений, фактично контролюватиме торгівлю із окупованими територіями — там вже навіть проведений «конкурс» і визначені генерали, які будуть це робити.
  1. Будуть визнаватися документи окупаційної адміністрації про народження і смерть — це легалізація ДНР і ЛНР.

Повноваженнями, прописаними у цьому законі,  Президент просто наближує свою відповідальність — і політичну, і кримінальну. Так само, як її наближує і нинішній секретар РНБО, який у той час, коли почалася російська агресія і окупація, також уникав необхідних рішень. Це все буде мати наслідки.

Чого немає:

НЕМАЄ ВІЙНИ:  На четвертий рік війни Верховна Рада так і не назвала головного — не визнала війну війною. Більше того, законопроект містить низку дуже суперечливих речей.

Згадка про Крим є тільки в преамбулі, не в тілі закону, хоча Крим і частини Донеччини і Луганщини для України є однаково окупованими. Це для Росії вони мають різний статус — бо Росія визнає окупацію Криму, але не Донбасу.

НЕМА ДАТИ: в тілі Закону відсутня дата початку війни саме на Донбасі, що на думку багатьох експертів та міжнародних юристів може стати проблемою, коли громадяни України будуть позиватися до власної держави про відшкодування збитків, нанесених внаслідок дій і злочинів, що скоєні Російською Федерацією.

 Історія

Сьогоднішня дискусія в цій сесійній залі щодо закону про деокупаціі нагадує дискусію сто років тому у Центральній Раді, коли Грушевський переконував Петлюру та депутатів Центральної Ради, в тому,  що війну Українська Народна Республіка виграє дипломатичним шляхом. Депутати в Центральній Раді сто років тому вирішували, чи оголошувати війну Росії, а в той же час Чернігів, Полтава, Гадяч, Харків вже були окуповані Радянською більшовицькою Росією. Результат всім відомий.